Sazenice vinné révy v ledničce

Jak sázet vinnou révu, když je na zahradě 20 cm sněhu a půda zmrzlá až na kost? No, nijak.  A to je ten problém, pan Jedlička mi již zaslal moji vysněnou zásilku odolných sazenic vinné révy, ale u nás na zahradě je stále ještě opravdu dost sněhu.

Pan Jedlička mi poradil dát sazenice do chladu do písku nebo hlíny. Článek Uložení sazenic je ještě více konkrétnější na teplotu a podmínky. Sazenice révy jsou hodně náchylné k promrznutí kořenů, vyhovuje jim na skladování teplota 1 až 2 °C a vyšší vlhkost vzduchu, nesmí ale ležet ve vodě. Druhou možností je teplota 5–8 °C a prosypání sazenic říčním pískem. Pokud písek prosychá, tak je potřeba jej navhlčit.

Révu jsem zasypávala rovnou v sáčku, ve kterém přišla, na fotce jsou ještě vidět kořeny. Poprvé jsem měla písek i v kuchyni (celý pytel).
Tolik zajímavá teorie, ale teď praxe pro člověka, který bydlí v paneláku a k dispozici má akorát balkon a ledničku. Zajeli jsme si tedy do stavebních potřeb pro pytel říčního písku a cestou jsme se stavili na poště pro balík se šesti sazenicemi. Byly docela velké, ale pořád ještě tak akorát na jedno patro do ledničky, kam mi je manžel povolil dát.

Z části krabice jsem udělala rovnou podložku velikosti poličky v ledničce. Na ni jsem dala igelitový sáček, ve kterém sazenice přišly. Opatrně jsem je prosypala vlhkým říčním pískem a ještě trochu navlhčila rozprašovačem na květiny. A celé jsem to dala do ledničky, zvláštně nám teď lednička voní, jako někde u potoka.


V diskusích někteří dávají sazenice třeba jen zabalené do vlhkých novin. V písku by to několik dní měla réva přežít v nynějším počasí i na tom balkoně (celá důkladně zahrabaná), ale to jsem raději neriskovala. Přecejen mě sazeničky něco stály a nechci si je zničit ještě před sázením. No, snad v tom písku přežijí i ty popisky sazenic, abych věděla, co si kam sázím.


Další informace o skladování sazenic:
http://www.trhvin.cz/pruvodce-vinem/132-ulozeni-sazenic

http://www.zahrada.cz/forum/reva-vinna/uskladneni-revy-pred-vysadbou-118603/?kotva=uskladneni-revy-pred-vysadbou-119357


Sdílení:

2 komentářů

  1. Dobrý den,
    rád bych si založil malý vinohrádek a to zhruba 40 hlav ve třech odrůdách bílého moštového vína. Bydlím kousek od Mladé Boleslavi v nadmořské výšce okolo 300 m. n. m..
    Mohl by mi někdo poradit, kde njelépe sehnat sazenice vinné révy do této výšky?

    Díky Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji zkusit sazenice révy právě od pana Jedličky: https://www.revajedlicka.cz/
      Já s nimi jsem spokojená.

      Vymazat