Letošní sladká mini úroda

Překvapila mne naše první úroda už jen tím, že nějaká vůbec byla. Stromky, keře, jahody jsme sázeli loni na podzim, mnohá semena jsem pak sela na jaře. Ani jsem nečekala, že už budeme mlsat dobroty ze zahrádky, zvlášť když jsme například stromky stříhali, aby z nich byly vysokokmeny. Výhonky malin měly tak 20 cm, korunky angreštů byly malé. Černému rybízu jsme ponechali výhony, jak je měl, nestříhali jsme a odměnil se nám celkem pěknou řadou černých chutných kuliček.

Toto je malá ukázka, co nám byla schopna zahrada již v prvním roce dát.
Co už jsme sklízeli?

  • 3 mísy výborných jahod, snědli jsme je vždy na posezení
  • 4 hrsti angreštu na chuť
  • 1 hrst sladkých malin
  • 4x jsme si dělali jednorázově džbán domácí rybízové šťávy pro osvěžení
  • usušila jsem si heřmánek na čaj, tak na 8 konvic
  • ochutnali jsme 7 černých pidi moruší
  • bylinky párkrát použili sousedé na vaření (my měli ještě zásobu na balkoně)
  • snědli jsme na posezení 4 hrsti sladkého cukrového hrášku
  • a podělili jsme se s manželem o 1 vypěstovaný lískový oříšek (byl vážně dobrý :-) )
Já vím, že to není mnoho, ale úroda mne těší. Rostlinky jsme nehnojili, neokopávali, neopečovávali. Jen jsme je zamulčovali a v tom největším suchu občas zalili. A pak jsme na zahradu jen jednou za čas jeli "sklízet". O to víc potom takové dobroty téměř bez práce potěší.

Štítky:

Sdílení:

1 komentářů

  1. Náhodou, na poprvé slušná úroda ....příští rok už budete zavařovat .... Marki

    OdpovědětVymazat