Vodní zahrada Komořany

Byli jste někdy v opravdovém ráji vodních rostlin? Já asi poprvé teď o víkendu, jeli jsme totiž do Komořan (Jižní Morava, blízko města Rousínov) pro sazeničky vodních rostlin pro naše minijezírko. Ani nevím, jak se mi tu prodejnu podařilo najít na internetu, natož pak v realitě v té vesničce (nebýt vytištěné mapy, tak k nim netrefím).
Nebyly tam žádné plakáty, žádné cedule s popisky rostlin, žádné košíky ani zábradlí a někde ani ohrazené prostory pro procházení návštěvníků (kdo si nedá pozor, namočí si nožky). Zato tam byla jedna naprosto úžasná paní, hned se mě ujala, prohlédla si můj seznam rostlin a začala chystat popisky – to abych pak věděla, co si v květináčcích vezu domů. Jednu po druhé mi rostlinky v jejich rozsáhlé prodejně našla, řekla podstatné informace, zodpověděla každý můj všetečný dotaz, prostě paráda. Vybrala mi ty pěkně zakořeněné rostliny, aby se teď na sklonku léta dobře ujaly. Mám ráda takové prodejce, kteří se o člověka starají. Potom mi vůbec nechyběly ani ty popisky, košíky, směrovky, co znám z velkých brněnských zahradnictví... 

Jen spousta a spousta vodních rostlin, voda a příjemný klid přerušovaný žbluňkáním malých žabiček.
V kádích to mezi rostlinami žilo, tolik malých žabiček či vodoměrek jsem dlouho neviděla. A měla jsem nutkání si nějakou tu žabičku spolu s rostlinami převézt, to by bylo něco pro naše jezírko. No snad se k nám časem nastěhují samy.
A co jsme vlastně nakoupili pro naše 2x1,5 metrové jezírko? 4x bahničku mokřadní, 5x prustku, 11x kosatec různobarevný, 10 vrbin penízkových, 1 kyprej vrbice (šlechtěný, menšího vzrůstu), 2 preslie, 3 vodní máty (do minijezírka spirály), 4 bahenní pomněnky, 3 šípatky širokolisté, 1 orobinec a 1 lakušník a k tomu pár sázecích košíků a drobností. A celé nás to vyšlo na něco málo kolem 1200–1300Kč. Z toho jsem měla asi největší radost, nezruinovalo to náš rozpočet a vezla jsem si snad 10x více rostlin než za stejnou cenu z nějakých velkých městských zahradnictví.
Už se nám přepravky a bedýnky plní, nakonec jsme měli tolik rostlin, že nám paní ještě bedničky půjčovala. A pro leknín či stulík si pojedu nejspíš až příští léto, pokud se mi jej nepodaří vypěstovat ze semínka.
Pro lidi, kteří si teprve osázení jezírka svépomocí plánují, tedy můžu doporučit jediné: hledejte ve svém okolí malé specializované vesnické prodejny vodních rostlin, ze kterých nejčastěji berou firmy, které jezírka budují. Takových prodejců bude určitě po republice víc a je dost možné, že v nich taky narazíte na příjemné a milé lidi, kteří svoji práci dělají rádi a vyznají se. A možná vás kromě dobrého pocitu, spousty rad, usměvavých tváří taky zahřeje u srdce, že za rostlinku máty nedáte šílených 200Kč, ale třeba jen 25Kč. 

Pokud by někoho zajímaly stránky té prodejny v Komořanech, tak tady jsou: http://new.zahrada-vodni.cz/


Štítky:

Sdílení:

1 komentářů